top of page
Logo Verticl.png

Havenfeesten

Het gezelligste terugkerende driedaagse zomerfeest aan de haven in Breda!

< Cases

Wat hebben we gedaan?

Marketing  |  Design  |  Social Media  |  Fotografie 

20220819__DSC_1117_161_edited.jpg

In 2022 werd Breda verrijkt met een nieuw, spraakmakend evenement: De Havenfeesten. Een gratis toegankelijk stads evenement wat wordt georganiseerd door horeca aan de haven. Als LM Studios kregen wij de uitdaging om dit 3-daags evenement van de grond af aan op te bouwen. Onze taak was om een sterke merkidentiteit te creëren, een betrokken
lokalecommunity op te bouwen en het evenement succesvol te
promoten.

HF24 - Mock up.jpg

Ontwikkeling van Huisstijl en Concept

We begonnen met het concept dat de kernwaarden – gezelligheid, verbinding en lokale trots – moest uitstralen. Dit resulteerde in een levendige huisstijl met een modern logo, een opvallend kleurenpalet en een speelse typografie die consistent wordt doorgevoerd in alle communicatie-uitingen.

Social Media strategie

Gezien het brede publiek van de Havenfeesten kozen we voor een mix van platforms, waaronder Facebook en Instagram. Waarop we regelmatig geplande posts, informatie, video content, live updates tijdens het evenement, en creatieve beelden plaatsten die de sfeer en unieke kenmerken van het evenement benadrukten. Dit resulteerden in een snelle groei van de volgers en een sterke betrokkenheid bij het evenement.

Ook hebben we diverse online advertentiecampagnes opgezet. Deze waren gericht op het vergroten van de naamsbekendheid en het stimuleren van bezoek aan de havenfeesten. We ontwikkelden creatieve en doelgerichte advertenties die via Meta werden uitgezet. De campagnes waren/zijn een groot succes, met een significante stijging in website bezoeken en Instagram volgers.

Neem contact met ons op!

Havenfeesten_Socials.jpg

Website Ontwikkeling

Voor De Havenfeesten Breda ontwierpen en bouwden we een
gebruiksvriendelijke basis website die fungeert als het centrale informatiepunt voor bezoekers. De website word doorlopend
geoptimaliseerd voor zowel desktop als mobiel, met een duidelijke navigatiestructuur en visueel aantrekkelijke elementen.

Community-Building

We hebben ons gericht op het creëren van interactie met het publiek door middel van prijsvragen of polls. Ook gaan op zoek naar verbinding met de potentiële bezoeker, leggen contact met en delen verhalen van lokale inwoners die verbonden zijn met de haven. Deze activiteiten zorgen voor een hechte community die actief deelneemt en bijdraagt aan het succes van het festival.

HF - Logo_Square.jpg
HF - Logo_Woord_Blauw.jpg
HF - Date.jpg
HF - Gradient.jpg
HF - Fonts.jpg
HF - colors.jpg

Persberichten en PR

We positioneerden De Havenfeesten als stads evenement en gingen met lokale media dieper in op de inhoud, wat resulteerde in meerdere vermeldingen in kranten en online nieuwsplatforms. Dit veroorzaakt dialoog tussen de bewoners van de stad, versterkt de zichtbaarheid van het evenement en trekt een breder publiek aan.

Onze gezamenlijke inspanningen hebben geleid tot een zeer succesvolle eerste, tweede en derde editie van De Havenfeesten Breda.

Met tienduizenden bezoekers, een sterk groeiende online community, en veel positieve media-aandacht kunnen we met trots blijven werken aan ditfestival. De positieve impact op de lokale gemeenschap en de betrokkenheid van de bewoners van Breda zijn duidelijke indicatoren van het succes van dit project.

De samenwerking tussen De Havenfeesten Breda en LM Studios heeft een stevig fundament gelegd voor de toekomstige edities van het evenement. Onze betrokkenheid bij het ontwikkelen van de merkidentiteit, het opzetten van een sterke online aanwezigheid en het beheren van campagnes heeft bijgedragen aan het succes van het evenement. We kijken uit naar de voortzetting van deze samenwerking en het verder laten groeien van De Havenfeesten in de komende jaren.

bottom of page